طراحی الکتروموتور و درایو


 

مقدمه

با توجه به پیشرفتهای سریع رخ داده در صنعت الکترونیک قدرت در حال حاضر طراحی و ساخت الکتروموتور و درایو به دو بخش جدایی ناپذیر از یکدیگر تبدیل شده اند. در الکتروموتورهایی که جدیدا در حال توسعه و فتح بازار هستند مبنای عمکرد آنها بر اساس منابع تغذیه سوئیچینگ می باشد از میان آنها می توان موتورهای سوئیچ رلوکتانس (SRM) و موتورهای DC بدون جاروبک (BLDC) را نام برد. اصول کاری این الکتروموتورها بر اساس کلید زنی تغذیه ورودی و ایجاد میدان دوار در سیم پیچ های استاتور است. جهت طراحی کلیه موتورها به دانش منابع تغذیه سوئیچینگ، شناخت ساختمان و مدل ریاضی الکتروموتور، شناخت مواد و قطعات مورد استفاده و تجربه های عملیاتی نیاز می باشد.

توانمندیها

مجموعه موتور داریو در کلیه زمینه های مرتبط با این رشته حرفهایی برای گفتن دارد. این مجموعه با بهره گیری از متخصصینی که دانش آموخته این رشته در بهترین دانشگاههای کشور هستند به فعالیت مشغول است. کارشناسان موسسه سالها در مجموعه های تحقیقاتی پیمانکار وزارت دفاع و سازمان تحقیقات ارتش همکاری داشته و در شرکتهایی نظیر مقتدر و مهاد صنعت تجربه کسب کرده اند و همچنین در شرکتهای عظیم همچون الکتروژن مشغول به کار بوده و در گذشته و حال حاضر در رده های کارشناسی ارشد و مدیریت طراحی این شرکتها حضور دارند. دانش مناسب و تجربه چندین ساله مفید و منظم، موتور داریو را به مجموعه ای کم نظیر در ارائه خدمات طراحی و مشاوره تبدیل کرده است.

توانمندیهای گروه موتور درایو

گزارش یک نمونه از کارهای طراحی الکتروموتور که کار طراحی و مشاوره آن در گروه موتور داریو و ساخت آن در شرکت راصد صنعت توسعه اهواز (سازنده پمپهای بزرگ کشاورزی) انجام شده است. در ادامه پیوست شده است.

 گزارش پروژه طراحی و ساخت الکتروپمپ کفکش 270 کیلووات

خدمات

1- طراحی انواع مختلف الکتروموتورهای القایی و تامین مواد و ادوات ساخت و اجرای نمونه سازی و تولید انبوه الکتروموتور

2- طراحی و ساخت موتورهای BLDC، سوئیچ رلوکتانس و DC

3- طراحی و ساخت الکتروموتور صنایع بزرگ با روتور مسی جهت افزایش راندمان

4- طراحی و ساخت درایو موتورهای القایی و سنکرون مغناطیس دائم

5- طراحی و ساخت درایو موتورهای BLDC و سوئیچ رلوکتانس

6- طراحی و ساخت منابع تغذیه سوئیچینگ

خدمات طراحی الکتروموتور و درایو

خدمات ویژه

سازندگان دستگاههای الکترومکانیکی در فرآیند کاری دستگاه نیاز به کنترل الکتروموتورهای موجود در دستگاه دارند. و در سمت دیگر قسمتهای مختلف دستگاه شامل واسط کاربری (GUI) ، کلیدهای فرمان و فیدبک بخشهای مختلف بایستی توسط کنترل کننده دریافت شده و به قسمتهای مختلف فرمانهای لازم را ارسال کند. خرید یک درایو جداگانه برای هر کدام از الکتروموتورها و ساخت یک کنترل کننده یکی از انتخابها است. اما درایو به تنهایی فضای زیادی اشغال می کند و نسبتا گران قیمت است. راه حل درست طراحی درایو و کنترل کننده در یک مجموعه واحد است. موتور داریو این نوع خدمات خاص را نیز ارائه می کند.