دستگاه تست استقامت الکتریکی (H.V)



دستگاه آزمون استقامت الکتریکی یا همان High Voltage ، در واقع یکی از قسمتهای دستگاه مولتی تستر می باشد. که به صورت جداگانه نیز ساخته شده و به فروش می رسد. دستگاه H.V بر اساس استاندارد ملی ایران 1562-1 ساخته شده است و توانایی تولید ولتاژ تا 3kV و برقراری جریان نشتی 100mA را دارد. بر روی این دستگاه از واریابل تغییر ولتاژ، نمایشگر دقیق جریان نشتی تا 100mA، نمایشگر ولتاژ تا 3kV و بیزر یا آژیر اعلام نشتی و یا شکست الکتریکی استفاده شده است. این دستگاه در مقابل اتصال کوتاه حفاظت شده است و در صورت اتصال کوتاه شدن ولتاژ 3kV خروجی، آسیبی به دستگاه نخواهد رسید. دستگاه مذکور طوری طراحی شده است که جهت تست تجهیزات با کلاس های عایقی مختلف قابل استفاده بوده و اتصالات لازم در آن پیش بینی شده است.

دستگاه تست استقامت الکتریکی

آزمون های مربوط به استقامت الکتریکی در بندهای 13 و 16 استاندارد ملی لوازم خانگی 1-1562 بطور مفصل شرح داده شده است. سطوح ولتاژ 1000V، 1750V و 3000V جهت انواع کلاس عایقی لوازم در نظر گرفته شده است که در این دستگاه تمامی موارد استاندارد پوشش داده شده است.

با توجه به ولتاژ بالای دستگاه در خروجی (3kV)، حتی با وجود تدابیر ایمنی که در ساخت این دستگاه در نظر گرفته شده است؛ کاربران بایستی هنگام به کارگیری دستگاه موارد ایمنی را به خوبی رعایت کنند.

توجه:

کلیه دستگاه های تولیدی با گواهینامه کالیبراسیون معتبر عرضه می شود.