20 عامل مهم در خرید الکتروموتور

با مطالعه ی این مقاله می توانید بهترین الکتروموتور را برای کاربری خودتان انتخاب کنید.

20 عامل مهم در خرید الکتروموتور

20 عامل مهم در خرید الکتروموتور

20 عاملی که هنگام خرید یک الکتروموتور باید در نظر بگیرید

هنگام جستجو برای خرید یک الکتروموتور یا موتورالقایی یا موتور گیربکس برای کاربری خود، مهم است که نیازهایی فراتر از سرعت، گشتاور، قدرت و ولتاژ را در نظر بگیرید. در این مقاله، ما 20 فاکتور را مورد بررسی قرار می دهیم که بررسی آنها قبل از تصمیم برای خرید موتور الکتریکی ارزش خواندن این مقاله را دارد.

در این زمینه جهت آشنایی بیشتر و بهتر شما عزیزان، از مقالات قبلی " انتخاب الکتروموتور القایی در صنعت " و " گیربکس صنعتی چیست و انواع آن کدام است؟ " دیدن فرمایید.

1- ولتاژ: آیا شما به یک پریز برق دسترسی دارید یا محصولی نیاز دارید که بتواند با باطری کار کند؟ اگر یک پریز برق در دسترس باشد، آیا ولتاژ استاندارد (220 ولت) است یا صنعتی (380 ولت)؟

 عامل ولتاژ در انتخاب الکتروموتور

2- جریان: محصولات در ایالات متحده در فرکانس 60Hz راه اندازی می شوند. اما اگر محصول شما قرار است خارج از ایلات متحده استفاده شود باید یکی از گزینه های 50Hz یا 50-60Hz را داشته باشید. [فرکانس جریان در ایران 50Hz می باشد که باید هنگام انتخاب محصول مورد نظر به آن توجه شود.]

 

3- سرعت: در کاربری مورد نظرتان برای الکتروموتور یک سرعت ثابت مد نظر است یا دامنه ای از سرعت؟ اگر سرعت دقیق یا قابل تنظیم برای شما مهم باشد، ممکن است لازم باشد یک کنترل سرعت را به موتور خود اضافه کنید.

 صفحه آمپر نشان دهنده سرعت

4- گشتاور: کاربری شما به چه مقدار گشتاور راه اندازی نیاز دارد؟ آیا گرانش مانعی است که باید مورد توجه قرار گیرد؟ آیا نیاز به گشتاور موتور در طول دوره عملکرد موتور متفاوت است؟در بدترین حالت کاربری شما چه مقدار گشتاور نیاز خواهد داشت؟

 مفهوم گشتاور با الاکلنگ

5- توان: آیا مقدار توانی که فکر می کنید کاربری شما نیاز دارد با مقدار واقعی آن برابر است؟هنگام تهیه مشخصات، بدانید که از توان در حال اجرا استفاده می کنید یا حداکثر توان؟

 عامل توان در انتخاب الکتروموتور

6- چرخه کاردهی: مهم است که چرخه کاردهی موتور را بدانید. آیا کاربری شما به طور مداوم کار خواهد کرد (به اندازه ای که موتور به دمای کار کامل برسد) یا به طور مقطعی و به گونه ای که موتور بین هر چرخه کاملا خنک شود؟ در کاربری های متناوب نسبت به کاربری های مداوم با همان سرعت و گشتاور، اغلب می توان از موتورهای کوچکتری استفاده کرد.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهمیت چرخه کار هنگام انتخاب یک موتور مقالات ما در این زمینه را مطالعه کنید.

7- چرخه عمر: محصول مورد نظر شما چه طول عمری نیاز دارد؟ کاربری هایی که به صورت متناوب استفاده می شوند اغلب می توانند با چرخه عمر کوتاه تر و نیاز به تعمیرات بیشتر با موتور های DC و Universal اجرا شوند. کاربری هایی که به صورت مداوم کار می کنند و نیاز دارند که هزاران ساعت بدون نیاز به تعمیر و نگهداری کار کنند ممکن است که یک موتور AC یا DC Brushless که طول عمر زیادی دارند نیاز داشته باشند.

 نماد چرخه عمر الکتروموتور

8- درجه حفاظت و محیط زیست: کدام عوامل محیطی موتور را تحت تاثیر قرار می دهد؟ آیا نیاز به حفاظت بیشتر در مقابل آب یا گرد و غبار دارید؟ آیا کاربری نیازهای خاصی دارد - مانند فولاد ضد زنگ در صنعت مواد غذایی- یا نیاز به اقدامات پیشگیرانه در برابر مواد خورنده است؟ نمودار کامل رتبه بندی IP را ببینید. همچنین می توانید به مقاله درجه حفاظت الکتروموتورها در همین وبسایت مراجعه کنید.

 تقابل بیابان و دریا در یک نگاه

9- اندازه فریم و پیکربندی آن: آیا در کاربری مورد نظر محدودیت فضا وجود دارد که امکان انتخاب موتور را برای شما محدود کند؟ آیا شفت خروجی موتور باید در یک روش خاص برای کار با طراحی محصول قرار گیرد - آیا گیربکس به صورت همراستای (inline gearbox) موتور است. یا به پیکربندی نوع زاویه قائمه (right angle configuration) نیاز است؟

چند موتور در فریم های مختلف

10- دمای محیط: آیا محصول شما در دمای بسیار گرم یا سرد کار خواهد کرد؟ دانستن پتانسیل محدوده آب وهوایی می تواند در تعیین اینکه از کدام یک از مواد مانند روغن و گریس به عنوان روان کننده، در ساختمان موتور استفاده شود، اهمیت دارد.

 نمایش دمای سرد و گرم با دو دما سنج آبی و قرمز

11- ارتفاع: آیا موتورها در ارتفاع بالا کار خواهند کرد؟ ارتفاع بالا (ارتفاع 1500 متری وبالاتر) به معنای هوای رقیق تر است، که عملکرد مورد انتظار موتور را تغییر می دهد.

یک رشته کوه با برچم های سفید روی هر قله

12- سر و صدا: همه موتورها با توجه به قطعات متحرك باعث ایجاد سر و صدایی می شوند، اما برای بعضی از کاربری هایی كه در فضاهای عمومی یا محیط بیمارستانی هستند، مهم است كه موتور شما تا حد امکان بی سر و صدا کار می كند. کاهش نویز اضافی می تواند از طریق تنظیم مجدد دنده یا تنظیمات در اجزای موتور حاصل شود.

 ایموجی که از شدت سروصدا دست هایش را در گوشش فروکرده

13- سیستم تهویه:برای کاربری هایی که نیازمند به حفاظت از نفوذ بالاتری هستند، آیا نوع سیستم تهویهای که می خواهید یا نیاز دارید، در دسترس است؟ موتور های بدون هواکش نسبت به موتور هایی که با فن خنک می شوند در برابر ورودی اجزای خارجی حفاظت بیشتری را فراهم می کنند، اما بعد از کار کردن موتور ، زمان بیشتری طول می کشد تا موتور خنک شود.

-  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -

موتور درایو عرضه کننده الکتروموتور در برندهای مختلف می باشد. جهت مشاهده مشخصات و لیست قیمت محصولات روی لینک های زیر کلیک کنید و برای دریافت مشاوره و ارتباط با کارشناسان ما با شماره تلفن 40331927 و 40331967 تماس بگیرید.

1- لیست قیمت الکتروموتور موتوژن

2- لیست قیمت الکتروموتور الکتروژن

3- لیست قیمت الکتروموتور زیمنس

4- لیست قیمت الکتروموتور گاماک (GAMAK)

5- لیست قیمت الکتروموتور ایلماز (ELK-YILMAZ)

-  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -

پره های یک فن با رنگ آبی و قرمز

14- تجهیزات فیدبک: آیا شما نیاز به دانستن موقعیت و سرعت موتور خود دارید؟ انکودرها و سنسورهای اثر هال اطلاعات را از موتور جمع آوری می کنند و می توانند با یک کنترل کننده ترکیب شوند تا سرعت و جهت حرکت موتور کنترل شود.

 انکودر با دو فیش ورودی و خروجی روی آن

15- کنترل: آیا در کاربری شما اقلام شکننده ای به کار رفته است که نیازمند شروع و پایان نرم و روان است یا می خواهید به طور منظم قادر به تنظیم سرعت و تغییر جهت موتور باشید؟ آیا کاربری شما می تواند در بیش از یک ولتاژ کار کند؟ کنترل موتورها می توانند برای تنظیم مشخصات موتور استفاده قرار بگیرند، اما آنها حفاظت در برابر اضافه بار جریان و دیگر حفاظتهای مورد نیاز را نیز فراهم می کنند.

 تجهیزات کنترل الکتروموتور

16- هزینه های عملیاتی: قبل از سرمایه گذاری روی یک موتور برای کابری مورد نظر، هزینه های عملیاتی پیش بینی شده هر نوع موتور را بر اساس راندمان موتور، عمر مورد انتظار، تعمیر و نگهداری، هزینه های اولیه، و غیره مقایسه کنید.

 چند ستون از سکه ها در ارتفاعات صعودی کنار هم چیده شده اند

17- راندمان: بهره وری یک موتور به عوامل زیادی بستگی دارد. فاکتورهای راندمان برای موتورهای الکتریکی بزرگتر از یک اسب بخار مهم هستند زیرا عمده مصرف انرژی را تشکیل می دهند. موتور هایی که کسری از یک اسب بخار هستند بنا به طراحی و ساختمان آنها راندمان بیشتری از یک موتور جدایی ناپذیردارند.

 برچسب انرژی

18- تعمیر و نگهداری: قبل از تصویب نهایی تصمیم خود در انتخاب الکتروموتور، مطمئن شوید که این انتخاب برای کاربری مورد نظرتان عملی است. اگر یک موتور DC انتخاب کنید، آیا کسی هست که به طور مرتب در دسترس باشد تا ذغال های آن را تعویض کرده و بقیه کارهای تعمیر و نگهداری را انجام دهد؟

 چند ایموجی ابزار به دست با کلاه ایمنی

19- بار : آیا کاربری شما با دامنه ای از بار های مختلف سر و کار دارد یا یک بار ثابت؟ آیا تغییر در بار تدریجی خواهد بود یا ناگهانی؟ اگر با دامنه ای از بار های مختلف سر و کار دارید، هنگام تعیین مشخصات موتور اطمینان حاصل کنید که مقدار بار زیادی را بتوانید تامین کنید.

20- درایو بک: آیا لازم است که موتور در کاربری شما در صورت قطع برق در یک موقعیت قفل شده باقی بماند؟ آیا شما نیاز دارید که بتوانید بدون استفاده از برق موتور را راه اندازی کنید؟ برای بارهای بسیار سنگین قابلیت درایو بک می تواند سودمند باشد زیرا باعث میشود که در صورت قطع برق، بار تا یک ایستگاه حرکت کند و از گیربکس محافظت شود. بسته به نوع کاربری، شاید نیاز باشد که یک ترمز به موتور خود اضافه کنید.

 جهت عادی و درایو بک موتور با چند چرخ دنده متصل به هم

این فهرست لیست کاملی از پرسش ها و پاسخ هایی بود که ممکن است شما هنگام انتخاب یک موتور الکتریکی به آنها احتیاج داشته باشید. با این حال اگر باز هم در انتخاب خود شک دارید به راحتی و با استفاده از راه های ارتباطی شرکت موتور درایو تماس بگیرید و از مشاوره حرفه ای متخصصان ما بهره مند شوید.

 امیدواریم این مقاله هم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

 

برای مشاهده خدمات موسسه موتور درایو در زمینه اجرای پروژه اتوماسیون صنعتی بر روی بنر زیر کلیک کنید.

منبع: http://www.groschopp.com/blog/20-factors-buy-electric-motor/

 

نظرات کاربران

نظر خود را ثبت نمایید

CAPTCHA code