زمینه کاری ، اهداف و محتوا

زمینه کاری ، اهداف و محتوای مورد نظر محمدرسول کریمی نویسنده و مدیر سایت Motor Drive در این پست تشریح گردیده است.

زمینه کاری ، اهداف و محتوا

زمینه کاری از سالهای دور علاقه بسیار زیادی به یادگیری مسائل فنی داشتم. بنابراین در دوره متوسط تحصیلات خود را در رشته الکتروتکنیک هنرستان ادامه داده و در سال ۷۸ به اتمام رساندم سپس مدتی در یک کارگاه سیم پیچی مشغول به کار شدم . سال ۸۲ در مقطع کاردانی برق صنعتی از مجتمع آموزش عالی فنی انقلاب اسلامی تهران فارغ التحصیل شدم و در سال ۸۵ کارشناسی مهندسی برق قدرت را از دانشگاه بیرجند اخذ کردم. هم زمان در کارگاههای صنعتی کار می کردم.

ساختمان، کاربرد و نحوه کنترل الکتروموتورها زمینه مورد علاقه من بود از اینرو در سال ۸۶ در دانشکده مهندسی برق دانشگاه تفرش (امیر کبیر تفرش) شروع به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق قدرت گرایش ماشینهای الکتریکی و درایو موتور کردم. و همزمان با آن به مدت ۲ سال مسئولیت آزمایشگاه ماشینهای الکتریکی دانشگاه تفرش را بر عهده گرفتم و آزمایشگاه ماشینهای الکتریکی و اندازه گیری و مدار را تدریس کردم. در سال ۸۹ با ساخت درایو کنترل برداری موتور القایی با استفاده از DSP پروژه کارشناسی ارشد خود را انجام داده و فارغ التحصیل شدم.سوابق کاری من به ترتیب زمانی به صورت زیر است.

۱- مدت یک سال کار در کارگاه های ساخت و تعمیر الکتروموتور و ترانسفورماتور ۲- ساخت، راه اندازی و مدیریت آزمایشگاه ماشینهای الکتریکی دانشگاه تفرش – سال ۸۷ ۳- دو سال سابقه تدریس آزمایشگاههای ماشین های الکتریکی و اندازه گیری و مدار ۴- یک سال سابقه تعمیرات و نگهداری دستگاهها و ماشین آلات صنعتی در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش ۵- سه سال سابقه طراحی الکتروموتور و درایو در شرکت الکتروژن همان طور که از موارد درج شده در بالا دریافت می گردد زمینه کاری من ماشینهای الکتریکی و کنترل آنها (درایو) است. همیشه به مباحث این زمینه کاری علاقه مند بوده ام و نزدیک به ۱۷ سال (از ابتدای دوره هنرستان) به صورت عملی و علمی پیگیری کرده ام. در حال حاضر آموخته و تجربه اندکی دارم که شاید بتواند نیاز کسی را بر طرف کند و بتوانم با درج آن در فضای مجازی محتوا تولید کنم. محتوایی که در فضای مجازی زبان فارسی بسیار کمیاب و ذیقیمت است.

اهداف چند ماه قبل و در زمانی که تصمیم گرفتم در فضای مجازی کار خودم را شروع کنم قصد داشتم یک وبسایت ایجاد کنم. ولی وقتی شروع به تحقیق کردم با محدودیت منابع از قبیل زمان، نبروی مناسب و البته تامین مالی این کار مواجه شدم. البته دلسرد نشدم و در ابتدای کار یک وبلاگ رایگان از بلاگفا به نشانی www.motorhome.blogfa.com گرفتم و مشغول به نوشتن شدم. در همان چند ماه نخست موفق شدم در برخی از کلمات کلیدی به صفحه نخست جستجوی گوگل راه پیدا کنم بعد از چند ماه کار کردن و مشورت با دستان به این نتیجه رسیدم که یک وبسایت بزنم. داشتن وبسایت کمک می کند که فضای مورد نیاز خودم را داشته باشم و به تناسب مطالب طرح مناسب را پیاده سازی کنم. و دهها امکان دیگر که یک وبسایت در اختیارم قرار می دهد. با تقلای بسیار این وبسایت را ایجاد کردم. امید است بتوانم به هدف ایجاد محتوای ارزشمند در زمینه الکتروموتور و درایو دست پیدا کنم و این وبسایت سرآمد تولید محتوای فارسی در این زمینه گردد.

محتوا این وبلاگ به صورت کاملا تخصصی فقط در مورد ماشینهای الکتریکی (موتور، ژنراتور و ترانسفورماتور) و همچنین کنترل موتورهای الکتریکی مطالبی خواهد داشت. مطالب عمدتا با دیدگاه کاربردی هستند و معمولا تجربیات اینجانب از کار در کارخانه های مختلف است. از کلیه دوستانی که نیاز به مشاوره در این زمینه دارند خواهشمند است با ایمیل اینجانب تماس بگیرند تا در حد امکان بتوانم به ایشان کمک کنم.

نظرات کاربران

Responsive image
محمد . ق
1399/05/10

سلام و خسته نباشید خدمت استاد. واقعا دست مریزاد امروزه روز کمتر کسی به ارائه دانش خود مخصوصا در زمینه ی فنی دست میزند و عمدتا سایت ها فقط برای فروش راه اندازی میشوند. پشتکار و دست و دلبازی شما واقعا تحسین بر انگیز است موفق باشد

Responsive image
محمدرسول کریمی(مدیر سایت)

سلام محمد جان

متشکرم از لطف شما. بنده اعتقاد دارم فروش هم یک روش حرفه ای و اصولی دارد. یعنی فروشنده را فردی می دانم که مایل است به مشتری خود کمک کند و از این کار لذت می برد. لذا خودم را فروشنده می دانم. هدف ما کمک به پرسنل فنی و همه دوستداران کارهای مرتبط با حوزه کاری خودمان است. در کنار آن درآمدی هم بدست می آوریم. اما هدف همچنان همان است این هم حرفه ای تر است و هم انسانی تر.

نظر خود را ثبت نمایید

CAPTCHA code